خواص نارنج برای پوست و مو و تاثیرات شگفت انگیز آن بر زیبایی

نارنج یک نوع میوه می باشد که دارای خواص بسیار زیادی برای پوست و مو می باشد و بر روی زیبایی تاثیرات بسیار شگفت انگیزی دارد، با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با این خواص و فواید به صورت کامل و مفید آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص نارنج برای پوست و مو و تاثیرات شگفت انگیز آن بر زیبایی

خواص نارنج برای پوست

خواص نارنج برای پوست ما در این جا می خواهیم در مورد یک میوه ی بسیار مشهور که ارزش دارویی بسیار زیادی دارد با شما صحبت کنیم، این میوه نارنج می باشد که برای اولین بار در چین کشت و تولید شد، این در بسیاری از کشور ها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

شکوفه های درخت نارنج دارای بو و رایحه ی بسیار عالی و گران بهایی می باشد که در تهیه و تولید عطر ها استفاده زیادی دارد، علاوه بر بوی عالی که دارای در بسیاری از کشور ها به عنوان یک داروی مفید مورد استفاده قرار می گیرد، این درخت این روزها در مناطق استوایی و نیمه استوایی کشت شده و مورد استفاده قرار می گیرد

نارنج دارای خواص بسیار زیادی می باشد که از جمله آن ها می توان به کم کردن وزن، کاهش فشار خون در افراد دیابتی و … اشاره کرد، با ما همراه باشید تا شما را با خواص نارنج برای پوست آشنا کنیم، این خواص عبارت اند از:

  • کم شدن چربی و از بین بردن آکنه و جوش روی پوست: خاصیت انقباضی یکی از مهم ترین خواص نارنج است، این خاصیت باعث شده که تمام چربی های پوست از بین رفته و رطوبت زیادی روی پوست ایجاد شود که هم جوش را از بین می برد و هم از حالت خشکی بیش از حد آن جلوگیری می کند.
  • از بین بردن پف و ورم چشم: برای این که ورم چشم را از بین ببرید می توانید دمنوش این ماده ی خوراکی باارزش را مصرف کنید و نکته ی جالب دیگر این است که می توان کیسه های سرد دمنوش را بر روی چشم قرار داده و خماری و ورم چشم را به صورت کامل از بین ببرید.
  • خاصیت آنتی باکتریال: این خاصیت ضد قارچ بوده و باعث می شود که تمام جوش و آکنه های روی پوست از بین برود و پوست در برابر هر گونه چربی و کثیفی محافظت شود و همچنین هر گونه آسیبی که در گذشته به روی پوست ایجاد شده باشد به راحتی از بین می رود و قرمزی پوست را هم به صورت کامل تسکین می دهد.
  • از بین بردن عفونت قارچی: اگر بر روی پوستتان هر گونه عفونت قارچی ایجاد شده باشد می توانید عصاره ی این میوه را بر روی عفونت مورد نظر قرار دهید و آن را به صورت کامل از بین ببرید.
  • دارای خاصیت ضد پیری: در نارنج یک ماده به نام بتاکاروتن وجود دارد که آنتی اکسیدان می باشداین خاصیت می شود که پوست در برابر سلول ها و رادیکال های آزاد کاملا محافظت شود و پوست همیشه جذاب بماند همچنین بهتر است بدانید که نارنج دارای خاصیت ضدالتهابی می باشد که برای از بین بردن دردهای سطحی پوست بسیار مفید است.
  • درخشان کردن پوست: یکی دیگر از خواص نارنج این است که پوست را تا حد زیادی درخشان و روشن می کند، برای این کار روی پوست نارنج آب جوش بریزید و بعد از یک روز محصول مورد نظر را روی پوستتان بمالید، این کار باعث می شود که پوشت در برابر اشعه ماوربنفش محافظت شده و پوست کاملا روشن بماند.
  • نرم کننده پوست: نارنج دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشد وجود ویتامین سی فراورانی که در این میوه وجود دارد باعث می شود تمام خشکی ها و سلول های مرده پوست پاک شده و پوست برای مدت زمان زیادی مرطوب و شاداب بماند.

ایران یکی از کشورهایی است که منبع غنی نارنج می باشد که آن را در صنعت های مختلف برای تولید محصولات با کیفیت استفاده می کند، این محصولات به حدی مرغوب و عالی هستند که توانسته اند نظر افراد زیادی را در خارج از کشور نیز به خود جلب کنند.

همین ویژگی باعث شده که شرکت های صادراتی سالانه حجم زیادی از این محصولات را از طریق گمرک و به روش های زمینی، دریایی و هوایی صادر نمایند و در آن جا از طریق نمایندگی های فروش خود آن ها را با قیمت بسیار مناسب در اختیار فروشنده ها قرار دهند.

خواص نارنج برای مو

خواص نارنج برای مو نارنج علاوه بر این که دارای خاصیت های بسیار زیادی برای پوست و کل بدن می باشد به همان اندازه برای موی سر مناسب و مفید است، از جمله این خواص نارنج برای مو نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد، با دقت آن ها را مطالعه کنید تا بتوانید به اطلاعات زیادی در این زمینه دست پیدا کنید:

  • برگ درخت نارنج برای از بین رفتن و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است، ازاین برگ همچنین در بسیاری از مواد آرایشی و همچنین عطر ها استفاده می شود.
  • برای این که موهای بسیار نرمی داشته باشید می توانید یک عدد نارنج را بپزید و آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و در نهایت روی موهای خود بمالید این کار باعث می شود که موهایتان به صورت طبیعی نرم و درخشان شود.
  • نارنج به دلیل مواد مغذی بسیار زیادی که دارد برای تقویت و رشد مو بسیار مناسب است، در این میوه یک نوع ماده به نام فولیک اسید وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد مو دارد و رشد موها را چندین برابر می کند.

نارنج در بازار به صورت های دمنوشف روغن و … یافت می شود که هر کدام برای درمان یک موردی از بدن مفید هستند، برای خرید این محصولات سعی کنید که از فروشگاه های معتبر و برندهای معتبر در کشور اقدام کنید و با اطمینان خاطر تمام محصولات را استفاده کنید تا از نتایج عالی آن باخبر شوید.

این روزها با سرد شدن هوا افراد زیادی به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا می شوند این افراد دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند که برای تقویت این سیستم باید بدن ویتامین سی زیادی را دریافت کند که به وفور در نارنج وجود دارد و می توان به روش های مختلف مانند نارنج، آب نارنج، دمنوش و … مصرف کرد.

خرید این محصولات به صورت اینترنتی و حضوری انجام می گیرد و شخص می تواند به صورت مستقیم و عمده حجم زیادی از این محصولات را با قیمت بسیار پایین و با حذف واسطه ها خریداری نماید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما