قیمت انار ترش درجه یک در بازار عمده فروشی گیلان

ایران به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده ی انار ترش و مشتقات ان در بازار های جهانی شناخته می شود با ما همراه باشید تا با این میوه ی خوشمزه بیشتر آشنا شویم.

قیمت انار ترش درجه یک در بازار عمده فروشی گیلان

قیمت انار ترش

قیمت انار ترش انار ترش دارای خاصیت های فراوانی هست که از آن جمله می توان به خاصیت تصفیه کنندگی خون اشاره کرد اگر به طور منظم از انار ترش استفاده شود خون رقیق شده و گردش خون بهبود می یابد انار ترش به خاطر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کند و برای مبارزه با بسیاری از بیماری ها و پیری زودرس بسیار مفید می باشد.

مصرف انار ترش می تواند از بیماری کبد چرب جلوگیری کند، طبق پژوهش های مختلفی که انجام پذیرفته مصرف انار به خاطر داشتن آنتی اکسیدان و منابع مختلف مواد معدنی و ویتامین ها با بیماری کبد چرب که بیماری شایعی جلوگیری می کند.

مصرف منظم انار ترش باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری زردی نیز می شود که ان هم یک نوع بیماری کبدی است.

تاثیر انار ترش روی هضم غذا را نمی توان نادیده گرفت به همین خاطر توصیه می شود بعد غذا از این میوه استفاده کنید تا هضم غذا آسان تر انجام شود وفشار کمتری بر روی دستگاه گوارش وارد شود انار دارای مواد مغذی فراوانی می باشد که از ان جمله می توان به پروتئین ,فیبر, فولات ,ویتامینc ویتامین k و پتاسیم اشاره کرد.

همینطور انار دارای دو ماده ی به نام های پونیکالاجین که باعث می شود که انار چند برابر میوه هایی مانند انگور خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشد و پونیسیک اسید که یکی از مواد امگا ۶ می باشد.

انار ترش یک ضد التهاب قوی طبیعی می باشد به همین خاطر توصیه ی ما این هست که اگر دچار بیماری های التهابی مختلف هستید از انار استفاده کنید التهاب مفصل یا آرتریت که انواع گوناگونی دارد و به خاطر آرتروز در افراد پدیدار می شود نوعی بیماری التهابی می باشد مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف انار ترش باعث جلوگیری از ترشح آنزیم هایی می شود که باعث التهاب مفاصل می شود و بدین طریق از التهاب مفاصل جلوگیری می کند.

انار ترش به خاطر داشتن ویتامین c و فلاونوئید برای پوست بسیار مفید هست وبا به تاخیر انداختن پیری به جنگ با پیری می رود همچنین میتواند از پوست انار در صنایع دارویی نیز استفاده کرد.

آنتی اکسیدان قوی در انار برای محافظت از مو نیز بسیار مفید می باشد زیرا گردش خون رو بهبود می بخشد و در نتیجه باعث تقویت و شادابی مو ها می شود و همچنین باعث رشد مجدد موها در مناطق کم پشت سر می شود.

انار به سلامتی قلب نیز کمک می کند وبا کاهش انسداد رگ ها و کاهش التهاب ان ها از بیماری های قلبی جلوگیری می کند پس افرادی که به سلامت قلب خود اهمیت می دهند می توانند این میوه ی سرشار از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود استفاده کنند انار همچنین برای افرادی که دچار کم خونی هستند نیز میوه ی مفید به شمار می آید زیرا انار دارای آهن فراوان می باشد که برای ساخت گلبول های قرمز در مغز استخوان لازم و ضروری می باشد.

همان طور که دیدید انار ترش خاصیت زیادی برای سلامتی دارد و مصرف آن از طرف متخصصان تغذیه توصیه می شود تا قدمی در جهت مراقبت از خود برداشته باشید انار ترش به خاطر داشتن دانه های سرخ و مزه ی ترش طرفداران زیادی در دنیا و ایران دارد در ایران انواع مختلفی از ارقام انار وجود دارد که در ادامه به آن ها هم اشاره خواهیم کرد و عواملی که در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است بحث می کنیم.

قیمت انار ترش در بازار

قیمت انار ترش در بازار قیمت انار ترش در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل منطقه ی تولید حجم خرید کیفیت محصول نوع انار نوع بسته بندی هر کدام از این ها مولفه هایی هستند که قیمت انار را مشخص می کنند از طرفی قیمت انار در فصولی از سال مثل شب یلدا به خاطر افزایش تقاضا و هزینه های سرد خانه افزایش پیدا می کند به طور معمول در هنگام برداشت محصول قیمت انار یک قیمت تعادلی هست که بازار ان را مشخص می کند ولی با توجه به هزینه های نگهداری قیمت ان رفته رفته افزایش پیدا می کند.

از طرفی ارقام انار بسیار متفاوت هستند برای مثال انار ساوه بیش از ۷۰ نوع ارقام انار دارد که هر کدام مزه و کیفیت متفاوتی دارند و ماندگاری ان ها نیز متفاوت می باشد بطبع قیمت ان ها نیز متفاوت از یکدیگر می باشد خرید انار از کشاورزان معمولا در اوایل پاییز انجام می شود که در مناطق مختلفی از جمله ساوه، نی ریز، کوهدشت، گیلان، فارس و بخش هایی از آذربایجان شرقی مثل جلفا انجام می شود از ان جایی که این میوه از میوه های سرد سال به حساب می آید به سردخانه ها انتقال پیدا می کند تا در شرایط مناسب نگهداری شوند.

قیمت انار ترش در گیلان

قیمت انار ترش در گیلان انار ترش گیلان از ان ارقام انارهایی هست که طرفداران زیادی دارد به خاطر رنگ سرخ و مزه ی ترش و قیمت مناسبی که دارد بسیاری از خریداران را ترغیب می کند تا انار ترش گیلان را به سایر ارقام ترجیح دهند.

هر ساله برداشت انار در حدود ۴۵۶ هکتار از باغ های استان گیلان انجام می شود که بخش زیادی از تقاضای بازار ایران را پوشش می دهد و علاوه برآن به بازارهای جهانی نیز فرستاده می شود، باغ های انار در شهرستان های املش، رودبار و ماسال و بخش هاي دیگر می باشد.

همان طور که گفته شد انار گیلان علاوه بر کیفیت بالایی که دارد داری قیمت مناسبی نیز هست که باعث شده است بسیاری از خریداران عمده و خرد این محصول را از باغدار در فصل برداشت و با قیمت مناسب خریداری کنند.

گیلان که یکی از سرسبزترین استان های کشور است در تولید محصولات کشاورزی نیز از جمله استان های مطرح می باشد به خاطر آب و هوای خوب این استان محصولاتی که در این استان تولید می شوند کیفیت مناسبی دارند.

انار گیلان یکی از بهترین ارقام انار در کشور می باشد با کمک مسئولین و تولید کنندگان این محصول می توان از ضرفیت های این استان برای صادرات این محصول استفاده کرد و به این طریق قدمی در ارز آوری به کشور برداشت و تولید ناخالصی داخلی را افزایش داد و سهمی در کاهش مشکلات اقتصادی داشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما