موز قرمز چیست و آشنایی با خواص شگفت انگیز آن بر بدن

موز یکی از میوه های محبوب در دنیا است ولی تا به حال از خود پرسیده اید که موز قرمز چیست و چگونه می توان با خواص شگفت انگیز آن بر بدن آشنا شد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 موز قرمز چیست و آشنایی با خواص شگفت انگیز آن بر بدن

موز قرمز چیست

 موز قرمز چیست از آن جایی که بسیاری از مردم تنها با موز زرد آشنایی دارند، موز قرمز رنگ میوه ای جدید می باشد که بد نیست به طور کلی با آن آشنا شویم، این نوع میوه که آن را به اسم میوه داکا هم در برخی از کشور ها می شناسند، برای اولین بار در یکی از شهر های آمریکایی تولید شد و پس از آن به قاره های آسیا و آفریقا نیز راه پیدا کرد، به طوری که این روز ها آسیا و آفریقا جزو بزرگ ترین مراکز تولید موز قرمز در دنیا هستند.

موز های قرمز دارای رنگ پوسته قرمز رنگ بوده و گوشته آن بیش تر صورتی رنگ است، اما ممکن است که برخی از این موز ها گوشته کرم رنگ هم داشته باشند که بیش تر به دلیل کال بودن موز مورد نظر بوده و می توان با قرار دادن موز مورد نظر در یک دمای مشخص، باعث شد که میوه به سرعت رسیده شود و بتوان آن را مصرف کرد.

موز های قرمز به بر خلاف موز های زرد که تنها به صورت خام قابل مصرف هستند، می توانند سرخ شوند و یا این که پس از بخار پز شدن مورد استفاده قرار بگیرند، دلیل آن این است که ساختار این نوع موز ها تا حدودی متفاوت است و همین باعث می شود که حتی بعد از این که حرارت دیدند، از طعم و بوی بسیار مطلوبی برخوردار باشند.

مدت ماندگاری انواع موز قرمز نسبتا بالا است، یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول همچنین این است که رنگ پوسته آن حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی هم دچار تغییر رنگ نمی شود و قرمز رنگ باقی می ماند و دلیل آن وجود یک سری ترکیبات مفید در ساختار این محصولات است که دارای ساختار مواد نگهدارنده طبیعی بوده و به این ترتیب این نوع موز بعد از چیده شدن تا یک و نیم ماه طول عمر خواهد داشت.

موز های قرمز از آن جایی که در مناطق معدودی از کشور قابل کشت هستند، باعث شده که هزینه های مربوط به تهیه آن بالا باشد، با این حال می توان با استفاده از روش هایی از جمله خرید های مستقیم که در آن مشتری، واسطه را کنار گذاشته و مستقیما با خود تولید کننده در ارتباط است، قیمت این محصولات را تا حدودی مقرون به صرفه کرد.

خواص موز قرمز

خواص موز قرمز موز قرمز دارای خواص فراوانی است، چون یک نوع میوه بسیار مغذی به شمار می رود که مصرف آن برای سلامت بسیاری از ارگان ها ضروری است؛

به طور مثال می توان با مصرف این محصول اطمینان حاصل کرد که احتمال بروز انواعی از سرطان های شایع کاهش پیدا خواهد کرد، چون این نوع موز حاوی رنگدانه های صورتی و قرمز رنگ است و اگر رنگ دانه های یک میوه بیش تر باشد، حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان خواهد بود که می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و مانع از این شود که بتوانند به سلول های بدن آسیب برسانند و باعث تکثیر و متاستاز سلول های سرطانی در بدن شوند.

به عبارتی می توان با مصرف چند روز در هفته موز قرمز از بروز سرطان هایی مثل سرطان سینه که در زنان شایع است و سرطان پروستات در مردان جلوگیری نمود، از طرفی آنتی اکسیدان ها علاوه بر خاصیت ضد سرطانی، نقش بسیار مهمی هم در کلاژن سازی دارند، به همین دلیل توصیه می شود که از آن به صورت ماسک پوستی هم استفاده شود تا به این ترتیب با جذب آنتی اکسیدان ها توسط پوست، کلاژن سازی انجام شده و پوست به قدری سفت می شود که چین و چروک به ندرت روی آن ایجاد شده و پوست فرد جوان تر خواهد شد.

حاوی بالاترین میزان پتاسیم در بین میوه ها است، به طوری که باعث می شود مصرف آن در مدت زمان بسیار کوتاهی بتواند عدم تعادل در فشار خون بدن را تنظیم کند، این روز ها بسیاری از افراد به دلیل مصرف غذا های چرب و نمکی، دچار فشار خون بالا هستند که به طور مداوم بالا و پایین می شود و یکی از بهترین راه های درمان آن به صورتی که کم ترین عوارض را به دنبال داشته باشد، این است که از مواد غذایی پتاسیم دار استفاده گردد که موز قرمز نیز حاوی آن است.

مصرف موز قرمز به ورزشکاران هم توصیه زیادی می شود، در این افراد به دلیل ورزش های سنگینی که انجام می دهند، از عضله ها کار بیش تری کشیده می شود و همین باعث خواهد که بدن به پروتئین نیاز داشته باشد تا عضلات خود را از دست ندهد، موز قرمز علاوه بر این که می تواند پروتئین را برای این افراد تامین کند، با رساندن یک سری ترکیبات به بدن فرد هم نقش مهمی در تسکین درد عضلات خواهد داشت.

حاوی ویتامین سی می باشد، این ویتامین به صورت روزانه باید در مقادیر هزار میلی گرمی به بدن رسانده شود و مصرف روزانه دو الی سه عدد از موز قرمز می تواند نیاز بدن را رفع کند، هر چه میزان ویتامین سی بدن بالا باشد، به همان میزان نیز بیماری های عفونی کمتری در بدن رخ می دهد، چون بدن به قدری تقویت خواهد شد که بتواند طیف وسیعی از انواع میکروارگانیسم های وارد شده به بدن را از بین ببرد.

مشتریانی که می خواهند بهترین موز قرمز را تهیه کنند، توجه داشته باشند که حتما موز های مورد نظر دارای برچسب های اختصاصی باشد، این برچسب ها نشان می دهند که محصول به چه صورتی تولید شده و اگر اعداد موجود در برچسب زوج می باشد، می توان اطمینان حاصل کرد که موز ها به روشی ارگانیک تولید شده اند و به این ترتیب مصرف آن باعث ورود انواعی از ماده های معدنی و ویتامین ها به بدن می شود.

همچنین متقاضیان می توانند کلیه سفارشات خود را از طریق همین سایت نیز به ثبت برسانند که جهت خرید های غیر حضوری تعبیه شده و به این ترتیب جهت خریداری آن مشتری هیچ نیازی به حضور نخواهد داشت و ارسال آن به شکل رایگان خواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما