خواص پرتقال برای قند خون و لیست شگفت انگیز تاثیرات آن بر بدن

پرتقال میوه ای است که در گروه مرکبات قرار دارد و خواص زیادی برای برای کنترل قند خون دارد، ما در این مطلب به بررسی و ارائه لیست شگفت انگیز تاثیرات آن بر روی بدن می پردازیم.

خواص پرتقال برای قند خون و لیست شگفت انگیز تاثیرات آن بر بدن

خواص پرتقال برای قند خون

خواص پرتقال برای قند خون

همانطور که گفتیم پرتقال در گروه مرکبات قرار دارد و معمولاً در فصل پاییز و زمستان قابل استفاده می باشد این محصول در مناطق شمالی کشور رشد می کند و طرفداران بسیار زیادی دارد پرتقال جزو میوه‌هایی است که معمولاً مصرفش برای هیچ گروه سنی منعی ندارد و همه افراد می توانند آن را استفاده کنند.

با توجه به اینکه بدن ما نیاز به ویتامین ها و املاح مختلفی دارد بنابراین با مصرف پرتقال می توانیم نیاز بدن به این مواد را تامین کنیم زیرا پرتقال سرشار از ویتامین های بسیار زیاد بوده و مصرف آن برای سلامتی بدن خیلی مفید است. پرتقال هایی که در بازار وجود دارد هم طعم شیرین دارد و هم طعم ترش و البته پرتقال ها به دو دسته خونی و غیر خونی تبدیل می شود و فقط در شکل ظاهری آن تفاوت وجود دارد اما هر دوی این نوع پرتقال خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد.

پرتقال جزو میوه هایی از که افرادی که دچار دیابت هستند می توانند در برنامه غذایی خود قرار دهند پرتقال قند بالایی ندارد و سرشار از مقادیر فیبر و ویتامین c است از این رو می تواند حتی به کنترل قند خون کمک کند و برای افراد دیابتی مفید واقع شود.

قابل ذکر است که این میوه دارای سطح پایینی از گلوکز است و این گلوکز می تواند به آرامی وارد خون شود و دیابت را کنترل کند بنابراین با توجه به مطالبی که گفتیم کسانی که دچار قند خون هستند می توانند روزانه یک عدد پرتقال کوچک را استفاده نمایند و از فواید آن بهره مند شود.

پرتقال را می توانیم به همان شکل میوه سالم استفاده کنیم و هم به صورت آبمیوه از آن استفاده و بهره مند شویم که قابل ذکر است چنانچه از آبمیوه گیری های پرس سرد برای گرفتن آب این میوه استفاده کنیم مواد مغذی بیشتری وارد این محصول می شود.

در آب و هوای مناسب رطوبتی مانند هوای مناطق شمالی کشور به خوبی رشد می کند اما قابل ذکر است که رشد این محصول فقط منحصر به نواحی شمالی ایران نمی شود بلکه در مناطق گرمسیر هم به خوبی رشد می‌کند و کیفیت خوبی هم دارد.

با توجه به این که مصرف این میوه در بین مردم بسیار رواج دارد بهتر است که تولیدکنندگان هم سعی کنند از سموم کمتری برای پرورش این محصول استفاده کنند و ترجیحا آن را به صورت ارگانیک تولید و روانه بازار کنند تا بدین ترتیب بتواند کمک مضاعفی به سلامتی مردم جامعه کنند.

با توجه به تغییرات روزانه قیمت انواع میوه و تره بار در بازار، نمی توانیم قیمت ثابت و مشخصی برای فروش این محصول ارائه کنیم ولی شما مشتریان محترم جهت دسترسی به مرغوب ترین پرتقال با قیمتی مناسب می توانید از طریق شرکت ما اقدام به خرید نمایید.

قابل ذکر است که ما واسطه ها را حذف کردیم و به صورت کاملا مستقیم پرتقال را به مشتریان عرضه می‌کنیم اگر شما مصرف این محصول را به میزان زیادی دارید بهتر است که آن را به صورت عمده خریداری و در طی فصل پاییز و زمستان استفاده کنید تا قیمت تمام شده آن برایتان مقرون به‌ صرفه شود.

خواص پرتقال برای سلامتی

خواص پرتقال برای سلامتی در این بخش به برخی از خواص دیگر پرتقال برای بدن می پردازیم:

  1. پرتقال سرشار از پتاسیم است از این رو می تواند تاثیر زیادی در حفظ سلامتی قلب و عروق داشته باشد و ضربان قلب را تضمین تنظیم کند.
  2. این میوه دارای ماده‌ای به نام لومویید می باشد که این ماده تاثیر شگفت انگیزی در پیشگیری از ابتلا به سرطان های مختلف مانند سرطان پوست ریه و … می گردد.
  3. حجم زیاد ویتامین c موجود در پرتقال می تواند کمک کند که بدن با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد بدین ترتیب با خوردن پرتقال در فصل پاییز و زمستان بدن را از ابتلا به سرماخوردگی می توانیم مصون نگه داریم.
  4. کسانی که دارای کلسترول هستند می توانند با خیال راحت این محصول را مصرف کنند زیرا پرتقال فیبر زیادی دارد که این ماده می‌تواند در کنترل کلسترول بدن کمک کند و کلسترول اضافی را جذب نماید.
  5. مصرف پرتقال کمک زیادی به حفظ شادابی و پیشگیری از بروز پیری زودرس و ایجاد چین و چروک بر روی سطح پوست می گردد.
  6. و …

قابل ذکر است که معمولا زمان خاصی برای مصرف پرتقال وجود ندارد اما این محصول را هم می توانیم در طی روز مصرف کنیم و هم آن را به صورت ناشتا بخوریم که چنانچه این کار را انجام دهیم می‌توانیم مغز سالم تری داشته باشیم در واقع خوردن پرتقال به صورت ناشتا می تواند وزن را کنترل کند و برای کسانی که تمایل به کاهش وزن دارند مفید واقع شود.

ویتامین های موجود در پرتقال عبارتند از:

  • آهن
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • سدیم و مس
  • ویتامین‌های b و c
  • و …

با توجه به همه خواصی که پرتقال برای بدن دارد اما در برخی از موارد مصرف این محصول می تواند آسیب زا باشد و افراد نباید از آن استفاده کند برخی از موارد منع مصرف پرتقال به شرح زیر است:

  1. افرادی که دچار بیماری زخم معده هستند و معده های حساس دارند باید در مصرف این محصول کمی مراعات کنند و ترجیحاً آب پرتقال را هیچ وقت استفاده نکنند مخصوصاً پرتقال های ترش، زیرا این میوه جزو میوه های اسیدی است که اسید هم برای معده ضرر دارد.
  2. پرتقال جزو میوه هایی است که دارای طبع سردی می باشد از این رو کسانی که سرد مزاج هستند بهتر است که در مصرف این محصول با کمی دقت کنند و آن را به میزان کمتری استفاده کنند.
  3. کسانی هم که دارای طبع بلغمی هستند باید از خوردن پرتقال اجتناب کنند و یا آن را به میزان کمی مصرف کنند و قابل ذکر است در کنار این افراد، افرادی هم که دچار بیماری های سرع، تشنج، روماتیسم، بی اختیاری ادرار و … هستند هم نباید از این محصول به میزان زیادی استفاده کنند.
  4. افرادی که بلغمی و سودایی مزاج هستند می توانند همراه با پرتقال از مسهل آن استفاده کنند مسهل این محصول گلپر و نمک می‌باشد که می‌توانند عوارض این میوه را برای این افراد کمتر کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما