خواص نارنگی بر بدن به همراه تاثیرات و میزان کالری دریافتی از آن

نارنگی چون خواص متنوع و شگفت انگیزی برای سلامتی بدن ما انسان ها دارد، امروزه یکی از پر فروش ترین میوه جات بازار محسوب می شود و بدلیل طعم خوبی که دارد طرفداران زیادی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص نارنگی بر بدن به همراه تاثیرات و میزان کالری دریافتی از آن

خواص نارنگی بر بدن

خواص نارنگی بر بدن بسیاری از افراد به سلامتی بدن خودشون اهمیت می دهند و از این جهت انتخاب یک میوه پر خاصیت برای آن ها اهمیت بالایی دارد که بتواند مواد معدنی و ویتامین های مختلفی که در آن میوه وجود دارد بر روی حفظ سلامتی بدن آنها تاثیر بگذارد.

به همین دلیل ما در این مطلب سعی می‌ کنیم تمام خواصی که در نارنگی وجود دارد را برای شما توضیح دهیم تا بدانید این میوه پاییزی می تواند چقدر برای سلامتی بدن شما مفید باشد و جز مواد غذایی ارزشمند محسوب بشود.

اولین خاصیتی که در رابطه با نارنگی باید به آن اشاره کنیم وجود پتاسیم در این میوه خوشمزه است؛ در واقع پتاسیم یکی از اصلی ترین عناصر بدن را شکل می‌ دهد به طوری که در وهله اول این عنصر مستقیماً بر روی سلول های پخش استخوان شما تاثیر می گذارد و در پی تاثیر آن، سلول های استخوان فعالیت بیشتری را برای جذب کلسیم خون پیش می‌ گیرند.

زمانی که میزان جذب کلسیم توسط سلول های بافت استخوانی افزایش پیدا کند، روند بازسازی و همچنین جایگزینی سلول‌ های جدید با سلول های فرسوده نیز افزایش پیدا می‌ کند و به همین دلیل است که افرادی که متاسفانه دچار پوکی استخوان هستند و یا از درد های استخوانی رنج می‌ برند، بهتر است به مصرف پتاسیم در این باره توجه کنند چون هر چقدر شما میزان مصرف پتاسیم را افزایش دهید، کلسیم بیشتری توسط سلول های بافت اسفنجی و استخوان جذب می شوند.

همچنین پتاسیم موجود در نارنگی یک منبع کامل برای از بین بردن ضعف لثه شما محسوب می‌ شود به طوری که پتاسیم موجود در این گیاه بر بخش‌ هایی ریشه دندان و سطح لحظه تاثیر می گذارد و باعث می شود تا ضعف و یا ایجاد خونریزی های سطحی در لثه شما از بین برود.

در کنار عنصر بالا، نارنگی یک میوه غنی از ویتامین های مختلف مانند a و c نیز محسوب می‌ شود و از این جهت می‌ تواند جزء بهترین میوه های فصل پاییز و زمستان باشد که بدن شما را از هرگونه عامل بیماری زا و بیگانه حفظ کند.

چون هر دو ویتامین c و a، در روند تقویت دستگاه ایمنی بدن تاثیر گذار هستند و باعث می‌ شوند که سلول های دستگاه ایمنی بدن سریع تر، عوامل بیماری زا و بیگانه را شناسایی کنند و بدین صورت و بدن شما از هرگونه عاملی بیماری زا و یا حتی عفونت‌ های مختلف در امان بماند.

همچنین در کنار خاصیت بالا، ویتامین a می تواند یک ویتامین موثر برای صاف بودن پوست شما قلمداد شود بدین شکل که وقتی شما این ویتامین را مصرف می‌ کنید، مستقیم از طریق جریان خون به سمت رشته های پروتئینی کلاژن می رود و تاثیری که بر ساختار آمینو اسیدی رشته های کلاژن می گذارد، باعث می شود تا پوست شما همواره صاف و بدون چین و چروک باشد.

وجود کربوهیدرات در نارنگی باعث می شود تا ما این میوه را جزء انرژی زا های طبیعی به حساب بیاوریم، چون وقتی شما این میوه را در طول روز مصرف می کنید، کربوهیدرات های موجود در آن مانند گلوکز مستقیماً بر روند متابولیسم سلولی شما تاثیر می گذارد و این عامل باعث می‌ شود تا سلول های بدن شما روند منظمی را در انجام فعالیت روزانه خودشان بگیرند.

این فرایند در واقع باعث می‌ شود تا سلول ها به انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های روزانه نیاز داشته باشند و وقتی شما احساس شادابی و نشاط داشته باشید در واقع نتیجه افزایش فعالیت سلولی در پی استفاده از کربوهیدرات موجود در میوه نارنگی است.

فیبر های طبیعی و سلولزی نکته بعدی است که در رابطه با ویژگی های نارنگی باید به آن اشاره کنیم چون نارنگی یک منبع عالی از جهت فیبر های طبیعی و سلولزی محسوب می‌ شود که می‌ تواند بر روی روند گوارش مواد غذایی در بدن شما تاثیر بگذارد و باعث بشود که گوارش تمامی مواد غذایی مختلف مانند سلول های گیاهی با روند بهتر و سریع تری انجام بشود.

چون در برخی از موارد، هنگامی ما سبزیجات و یا محصولات گیاهی دیگر را مصرف می کنیم سلول های مژکدار سطح روده باریک نمی‌ توانند برخی از سلول های گیاهی را تجزیه کنند و به همین خاطر فیبر های طبیعی می‌توانند به بخش های مختلف گوارش، علی الخصوص باکتری های مستقر در روده بزرگ کمک کنند تا سلول های گیاهی را در این رابطه تجزیه کنند.

موضوع بعدی که در رابطه با خواص نارنگی باید به آن اشاره کنیم آنتی اکسیدان های موجود در این میوه است؛ در واقع آنتی اکسیدان هایی که در نارنگی وجود دارد باعث می‌ شود تا جریان خون به سمت قلب بهبود پیدا کند و این ماهیچه بدون هیچ مشکلی فعالیت روزانه خود را انجام بدهند پس بسیار مهم است که شما در فصل پاییز سعی کنید حداقل روزی یک عدد نارنگی را مصرف کنید تا تمامی خواص موجود در آن بر روی سلامتی بدن شما تاثیر بگذارد.

کالری نارنگی چقدر است

کالری نارنگی چقدر است در واقع کالری که در این میوه وجود دارد، میزان قابل توجهی نیست و به همین خاطر است که بسیاری از افراد در این رابطه می توانند از آن استفاده کنند چون بیشتر انرژی موجود در نارنگی به خاطر کربوهیدرات های طبیعی و همچنین سلول های گیاهی مانند فروکتوز و گلوکز است که در این رابطه وقتی شما از این میوه خوشمزه استفاده می کنید، بیشتر سلول های گیاهی باعث افزایش متابولیسم سلولی بدن شما می شود که هر چقدر مصرف این میوه برای بدن شما تداوم پیدا کند، شادابی و نشاط روزانه نیز برای بدن شما حفظ می شود.

لازم به ذکر است که بدانید نارنگی به خاطر دارا بودن یک پروتئین خاص می تواند یک گزینه عالی برای ورزشکاران و بدنسازان حرفه ای باشد، چون این نوع پروتئینی که در نارنگی وجود دارد مستقیماً بر سلول های ماهیچه اسکلتی تأثیر می‌ گذارد و باعث می‌ شود تا بازسازی آن ها سریع تر صورت بگیرد.

همچنین نارنگی یک منبع عالی از لحاظ تامین انرژی برای بدن محسوب می شود که میزان کالری بالایی را ندارد و هر فردی می تواند از آن نهایت استفاده را ببرد تا همیشه بدن سالم و همچنین قوی را داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما