خواص نارنج چیست و مهمترین تاثیر آن در لاغری فوری بدن

نارنج جزو مرکباتی است که بیشتر در مناطق شمالی کشور کشت می شود، این خوراکی منبع غنی انواع ویتامینها است و خواص فراوانی برای بدن دارد.خواص نارنج چیست و مهمترین تاثیر آن در لاغری فوری بدن

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص نارنج برای چیست

خواص نارنج برای چیست در این مطلب قصد داریم شما را با خواص نارنج آشنا کنیم و بدانیم که نارنج چیست و چه خواصی برای بدن دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نارنج جزو مرکباتی است که بیشتر در استانهای شمالی کشت می شود و خاستگاه و منشاء آن کشور های آسیایی و مدیترانه ای می باشد این محصول بیشتر برای طعم دهی استفاده می شود ولی از پوست و آب آن هم فرآوردههای مختلفی مانند ترشی، مربا و…. تهیه می کنند.

نارنج سرشار از انواع ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است که مصرف آن به سلامت و تندرستی بدن کمک شایانی می کند و در ادامه مطلب قصد داریم شما را با برخی از خواص نارنج و فواید آن برای بدن آشنا کنیم.

  • ضد سرطان: نارنج حاوی دو ماده بنام لیمونن و میرسن می باشد که وجود این دو ماده در نارنج خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و مصرف آن باعث پیشگیری از انواع سرطانها بخصوص سرطان روده می شود و خاصیت ضد سرطانی و ضد تومور دارد.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: نارنج منبع غنی ویتامین سی است که استفاده از این محصول خوراکی در برنامه غذایی باعث تقویت سیستم دفاعی و سیستم ایمنی بدن می شود و بدن از در مقابل بسیاری از بیماریها مقاوم می سازد.
  • ضد التهاب: نارنج به دلیل مواد معدنی که دارد خاصیت ضد التهابی پیدا کرده است و استفاده از آن به طور مکرر باعث پیشگیری از التهاب و کاهش درد ناشی از التهابات می شود و درد های مفصلی که از التهاب سرچشمه می گیرد را کاهش می دهد یا از بین می برد‌.
  • سلامت و زیبایی پوست: یکی از خاصیتهای مهم و تاثیر گذار نارنج سلامت و زیبایی پوست است که مصرف آن به عنوان ماسک یا خوراکی برای پوست باعث آبرسانی به پوست می شود، نارنج همانند یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل می‌کند و سرشار از ویتامین e است، پوست نارنج خاصیتهای ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و این امر برای درمان آکنه و جوش صورت تاثیرگذار و مفید واقع می شود، علاوه بر این نارنج دارای خواص ضد قارچی بوده و می‌تواند برای درمان قارچ پا استفاده شود و به دلیل این که منبعی غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود که این امر در جوانسازی پوست نقش موثری دارد و چین و چروک‌های پوست را رفع می‌کند.
  • سلامت مو: مصرف نارنج چون سرشار از انواع ویتامینها است می‌تواند به تقویت فولیکولهای مو کمک کند، موجب تقویت موها و افزایش رشد آنها شود و از ریزش موها جلوگیری کند، همچنین ماساژ مو با آب نارنج باعث درخشش و نرم شدن مو‌ها شود و از مشکلات مربوط به مو جلوگیری می کند.
  • سلامت دستگاه گوارش: یکی از خواص موثر نارنج این است که مصرف آن می‌تواند سوء هاضمه، معده درد و زخم معده را درمان کند، موجب بهبود حرکات روده و افزایش حرکات آن شود و بیماری یبوست را که یک بیماری شایع در بین کودکان و بزرگسالان است را درمان کند.
  • سلامت قلب و عروق: نارنج فاقد کلسترول می باشد و استفاده از آن به شکلهای مختلف باعث کاهش کلسترول بد خون می شود که این امر در سلامت و بهبود عملکرد قلب نقش موثری دارد و از بیماریهای قلبی پیشگیری می کند.
  • تنظیم فشار خون: مصرف نارنج به دلیل پتاسیم فراوانی که دارد استفاده از آن باعث تنظیم و کنترل فشار خون می شود و از فشار خون بالا پیشگیری می کند.
  • درمان یبوست: به دلیل فیبر فراوانی که در نارنج وجود دارد استفاده از آب آن باعث پیشگیری از خشکی روده می شود و یبوست را درمان می کند.
  • درمان دیابت: در نارنج موادی وجود دارد که مصرف آن باعث کاهش و یا کنترل سطح قند خون می شود که این امر موجب درمان دیابت می شود و از بیماری دیابت پیشگیری می کند و ماده ای مفید برای افراد دیابتی می باشد.
  • سلامت کبد: نارنج منبع غنی آنتی اکسیدان است و مصرف کردن آن به طور مرتب باعث کاهش کلسترول بد خون و مشکلات صفراوی می شود و در درمان کبد چرب و پاکسازی آن تاثیر خوبی دارد.

نارنج علاوه بر خواص فوق ذکر شده خواص دیگری هم دارد که چون حاوی مقادیر زیادی از اسید فولیک و آهن است مصرف آن در خانمهای باردار باعث پیشگیری از کم خونی و جلوگیری از نقص لوله های عصبی در جنین می شود، حالت تهوع دوران بارداری را رفع می کند، مصرف محصول نامبرده تاثیر شگفت انگیزی در افزایش و تقویت قوای جنسی دارد و مشکلات نعوظ در آقایان را درمان می کند، به دلیل ویتامین سی فراوانی که دارد باعث درمان یا پیشگیری از سرماخوردگی می شود و سر درد را درمان می کند.

خواص نارنج برای لاغری

خواص نارنج برای لاغری از مهمترین خواص نارنج می توان به لاغری و کاهش وزن اشاره کرد؛ نارنج منبع غنی فیبر است و مصرف آن باعث احساس سیری و جلوگیری از پر خوری و کاهش اشتها می شود، همچنین در نارنج ماده ای بنام آلکالوئید سینافین وجود دارد که موجب افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها می شود و این امر در کاهش وزن و لاغری به شکل موثری عمل می کند اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که مصرف نارنج و یا آب آن به تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری شود و زمانی تاثیرگذار و موثر واقع می شود که کنار یک غذای رژیمی اصولی و فعالیت بدنی مصرف شود.

افرادی که دچار اضافه وزن هستند و می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به تناسب اندام و وزن ایده آل خود برسند به آنها پیشنهاد می شود که حتما نارنج یا آب نارنج را در رژیم غذایی خود بگنجانند و بهترین زمان برای مصرف نارنج برای کاهش وزن و چربی سوزی صبح به صورت ناشتا می باشد.

نارنج در کنار خواص فراوانی که دارد مضراتی را هم به همراه دارد که استفاده بیش از حد از این محصول باعث افزایش فشار خون می شود و مصرف آن برای افرادی که فشار خون بالا دارند پیشنهاد نمی شود، با داروهای ضد افسردگی ممکن است تداخل ایجاد کند و خانمهای باردار و شیرده باید زیر نظر پزشک آن را مصرف کنند.

با توجه به توضیحات ارائه شده درباره نارنج و خواص و مضرات آن، اکنون می توانید این محصول را که به پرتقال ترش معروف است را خریداری کرده و در برنامه غذایی خود بگنجانید و نظاره گر فواید بی نظیر آن برای بدن باشد و با مصرف این ماده سلامت بدن خود را تنظیم کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما