خواص موز ناشتا و تاثیرات مصرف روزانه آن بر معده

همانطور که می دانید میوه ها خواص بی نظیر و عالی ای برای بدن دارند که ما در این مقاله به خواص موز ناشتا و تاثیرات روزانه آن بر معده توضیح خواهیم داد، موز میوه ای زرد رنگ و خوشمزه است که بسیار معروف و پر طرفدار می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص موز ناشتا و تاثیرات مصرف روزانه آن بر معده

خواص موز ناشتا

خواص موز ناشتا موز یک میوه ی زرد و خوشمزه است که برای کشور های و مناطق استوایی است و در آنجا رشد بینظیری دارد این میوه رنگ های مختلف مثل سبز و یا نارنجی و… نیز دارد که هر یک خواص مختص به خود را دارند و برای بدن مفید می باشند.

اگر این میوه موز را به صورت ناشتا یعنی در حالی که معده ی شما خالی است بخورید باعث افزایش سریع و زیاد مقدار منیزیم در خون شما می شود که البته این ممکن است به قلب شما آسیب وارد کند و برای قلب بسیار خطرناک باشد و گاهی به حمله ی قلبی نیز منجر می شود.

این میوه ی زرد رنگ حداقل بیست و پنج درصد آن از قند طبیعی درست شده است و هنگامی که به عنوان صبحانه مصرف می شود مقدار زیادی اسید و قند تولید می کند ولی این قند و اسید به اندازه ی کافی برای روز مناسب کافی نمی باشد و ممکن است که در این حین ضعف زیادی بکنید و گرسنه بمانید و پر خوری زیادی کنید که بسیار نا سالم بوده و برای بدن مضر می باشد و در آخر منجر به افزایش قند خون می شود که پایه ای هم برای ذخیره چربی درست می کند.

جالب است بدانید که مصرف موز به صورت ناشتا درست است که فواید زیادی دارد ولی از مضرات آن نیز این است که اگر به صورت ناشتا مصرف شود باعث مشکلات گوارشی یا ناراحتی معده می شود پس توصیه می شود که این میوه را صبح ها به صورت ناشتا مصرف نکنید و حتما قبل از مصرف صبحانه بخورید و یا با شیر آن را میل کنید که خاصیت بیشتری نیز پیدا می کند.

میو های موز و انار و خرمالو، انجیر از جمله میوه های پر طرفدار و محبوب هستند که در بین همه ی مردم دنیا محبوب می باشند این میوه ها قند و پتاسیم و منیزیم، مس و منگنز و… را در خود دارند و البته پروتئین این میوه ها کمتر است و می توان گفت این میوه ها بدون چربی می باشتد و کاملا سالم و مقوی هستند.

حقیقت جالبی که باید در مورد موز بدانید این است که حدود چهار هزار سال پیش در کشور هندوستان کشت شده و سپس از آنجا به مناطق گرمسیر دنیا رفته و در آن مناطق نیز موز را پرورش داده اند و البته جالب اینجاست که در برخی از کشور های استوایی این میوه را به همراه لوبیا و برنج می پزند و میل می کنند، اگر شما هم دوست دارید امتحان کنید.

این میوه خوشمزه مقوی مخصوص قاره ی آسیا یعنی جنوب شرقی این قاره است که بسیار سالم و خوشمزه است حتی بوی خوبی نیز دارد، از این میوه بیشتر برای هضم غذا و سلامت قلب و کاهش وزن که بسیار تاثیر دارد استفاده می کنند، حتما موز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خواص موز برای معده

خواص موز برای معده موزی که رسیده است و یا از ظاهر آن مشخص است که رنگی تقریبا سیاه دارد بسیار خاصیت خوبی دارد و از سرطان پیشگیری می کند حتی جالب است بدانید که این نوع موز از سوزش معده و ترش شدن معده جلوگیری می کند و حتی از بازگشت اسید معده به نای نیز جلوگیری کرده و باعث هضن غذا می شود.

افراد برای اینکه فشار خونشان تنظیم شود نیاز به پتاسیم دارند که این ماده ی معدنی در موز بسیار است و برای تنظیم فشار خون آن میوه را زیاد توصیه می کنند. حتی طی تحقیقات فراوان دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این ماده برای درمان افسردگی بسیار عالی و درمان کننده می باشد.

بیماری یبوست یکی از بیماری های سخت معده می باشد که بسیار درد آور است و افراد نمی توانند به راحتی نیز هر غذایی را بخورند اما با خوردن موز می توانید تا حدودی این مشکل را برطرف نمایید. همانطور که گفته شد در موز پتاسیم وجود دارد که فشار خون را تنظیم می کند جالب است بدانید که پتاسیم باعث عملکرد بهتر کلیه ها می شود و از خطر سنگ کلیه و بیماری های کلیوی جلوگیری می کند.

این میوه خواص و فواید مختلفی دارد و البته باعث کاهش وزن نیز می شود چون کالری بسیار کمی دارد و در آن فیبر و مواد مغذی بسیاری وجود دارد که از اصلی ترین مواد هستند برای جلوگیری از پرخوری این میوه باعث می شود که از پر خوری جلوگیری کنید و اندام لاعر و ایده آل داشته باشید.

از جالب ترین خواص موز ترک سیگار می باشد چرا که در موز ویتامین های ب شش، ب دوازده وجود دارد و البته منیزیم و پتاسیم نیز در این میوه وجود دارند که از اعتیاد به نیکوتین جلوگیری کرده و حتی اعتیاد به آن را کم می کند.

پتاسیمی که در میوه ی موز وجود دارد بسیار است و مصرف کلسیم، پتاسیم و منیزیم باعث می شود که فشار خون شما کاهش پیدا کند و البته میوه ی موز از پتاسیم و کلسیم و منیزیم تشکیل شده است که باعث می شود فشار تحت کنترل باشد.

موز چون پتاسیم، منیزیم دارد برای سلامت قلب بسیار مفید است و باعث کاهش فشار خون می شود، آنتی اکسیدان موجود در موز باعث تولید دوپامین و کاتچین می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد. مصرف موز چون خاصیت ضد ویروسی دارد باعث درمان سرماخوردگی و بیماری آنفلوآنزا می شود. موز دارای فلاونوئید بوده که باعث درمان تب می شود.

این میوه که دارای باکتری های پروبیوتیک می باشد و برای جذب کلسیم در بدن بسیار موثر می باشد و اگر به استحکام و تقویت استخوان هایتان اهمیت می دهید می توانید با خوردن این میوه ی خوشمزه زرد رنگ باعث تقویت استخوان های خود شوید.

حتما سعی کنید این میوه را ماهانه یک بار مصرف کنید که بتوانید از مواد معدنی و فواید آن بهره مند شوید. این میوه به راحتی در بازار یافت می شود و البته سعی کنید یک موز رسیده که رنگی سیاه دارد را خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما