خواص انار شیرین برای کبد و معده و همه چیز درباره آن

انار شیرین، حاوی آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و از طرفی خواص شگفت انگیزی برای کبد و معده نیز دارد.

خواص انار شیرین برای کبد و معده و  همه چیز درباره آن

خواص انار شیرین برای کبد

خواص انار شیرین برای کبد

انار از جمله میوه هایی است که برای کبد بسیار مفید است، علاوه بر این، مصرف انار در درمان بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب نیز کمک کننده است.

انار، فواید زیادی دارد که در زیر به چند مورد از آنها اشاره شده است.

ویتامین ها و دیگر مواد مغذی که به فراوانی در انار یافت می شوند، این میوه را تبدیل به ماده ای شگفت انگیز در پیش گیری و درمان انواع بیماری های کبدی و هم چنین بیماری های معده کرده است.

مقدار کالری و چربی موجود در انار بسیار کم است، اما این ماده غذایی با ارزش حاوی مقدار قابل توجهی از فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان ها است؛ آنتی اکسیدان ها، سلامت قلب و عروق و ارگان های مهم بدن، سلامت دستگاه ادراری و افزایش استقامت ورزشی را تضمین می کنند.

رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است به سلول ها آسیب برسانند، بدن همیشه دارای رادیکال های آزاد است، اما داشتن مقدار بیش از حد از آن ها ممکن است خطرناک باشد و منجر به انواع بیماری های مزمن شود؛ سطوح بالای آنتی اکسیدان ها و مواد پلی فنلی که در انار یافت می شود، از این نوع مضرات محافظت می کند.

انار، در به حداقل رساندن اثرات التهاب کمک می کند، عفونت ها و صدمات ممکن است باعث واکنش طبیعی بدن به شکل التهاب موقت شوند؛ التهاب در ایجاد طیف گسترده ای از بیماری های پایدار مانند بیماری عروق کرونر قلب، دیابت نوع 2، سرطان و بیماری آلزایمر نقش دارد.

انار، اثرات مثبتی نیز بر سلامت قلب دارد؛ شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن میوه‌ هایی مانند انار که حاوی مواد شیمیایی پلی‌فنولی بالایی هستند برای سلامت قلب فرد مفید می باشد.

عصاره انار ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در رگها، کاهش فشار خون و کمک به مبارزه با تصلب شرایین، که تجمع پلاک در شریان ها است و می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، کمک کند؛ عصاره انار در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه نیز مفید می باشد.

اسید های الاژیک، که به نام الاژیتانین ها نیز شناخته می شوند، در انار یافت می شوند و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند؛ در نتیجه، مزایای پیش گیرانه ای را برای مغز در برابر اختلالاتی که تحت تأثیر التهاب و استرس اکسیداتیو قرار می گیرند، فراهم می کنند.

این شرایط ممکن است شامل بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون باشد؛ طبق یافته‌ های برخی تحقیقات، الاژیکانین ها ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو و افزایش طول عمر سلول های مغز، از ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر در مغز جلوگیری کند؛ همچنین این پتانسیل را دارد که به روند بهبودی پس از آسیب مغزی هیپوکسیک-ایسکمیک کمک کند.

عملکرد سالم روده را ارتقا می دهد؛ مطالعات قدیمی‌ و جدید نشان داده‌اند که سلامت دستگاه گوارش، که تا حد زیادی تحت تأثیر باکتری هایی است که در روده شما زندگی می‌کنند، به شدت با سلامت عمومی مرتبط است.

انار همچنین دارای فیبر بالایی است؛ فیبر برای سلامت گوارش بسیار مهم است و ممکن است در برابر چندین اختلال گوارشی مانند یبوست، هموروئید، سرطان روده بزرگ، بیماری ریفلاکس معده به مری و دیورتیکولیت محافظت کند.

انار همچنین ممکن است دارای خواص ضد سرطانی و همچنین توانایی دفع باکتری های خطرناک، افزایش استقامت در تمرین و کمک به ترمیم عضلات باشد، حتی اگر مطالعات کافی بر روی انسان برای تأیید برخی از این مزایای ادعا شده انجام نشده باشد، منصفانه است که بیان کنیم که انار یک افزودنی خوشمزه و سالم برای هر رژیم غذایی است.

انار منبع عالی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های A وC و E و همچنین اسید فولیک است، هم چنین دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی و هم چنین خاصیت ضد توموری است؛ مزایای قابل توجه آن به دلیل وجود دو ماده شیمیایی به نام پونیکالاگین و اسید پونیسیک در آن است.

خواص انار شیرین برای معده

خواص انار شیرین برای معده

آشامیدن آب انار شیرین که با پیه داخل آن گرفته شده باشد، برای رفع اسهال، صفرا، تقویت معده، یرقان و خارش مفید است.

انار شیرین با خواصی که دارد معده، کبد و سایر اضای بدن را تقویت می‌کند و علاوه بر این، اثر صفرای زیاد را در بدن کاهش می‌دهد.

انار تقریباً سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد و خوردن آن به طور منظم یا نوشیدن آب انار راهی فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با دیابت نوع 2، حفظ فشار خون سالم، بهبود هضم است؛ علاوه بر قندی که به طور طبیعی در انار وجود دارد، مقدار قابل توجهی کربوهیدرات نیز دارد.

این میوه، از ما در برابر اثرات رادیکال های آزاد دفاع می کند؛ انار به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان هایش، به محافظت از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد که عامل اصلی پیری زودرس هستند، کمک می کند.

نور خورشید و وجود مواد خطرناک در محیط اطراف هر دو به تولید رادیکال های آزاد کمک می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در انار اثر “رقیق کننده ی خون” دارند؛ دانه های انار از جمع شدن پلاکت های خون و انعقاد آن جلوگیری می کند، بنابراین خوردن آن برای جلوگیری از لخته شدن خون مفید است.

کاهش خطر تصلب شرایین با افزایش سن و کم تحرکی، کلسترولی که در دیواره رگ های ما جمع می شود باعث سفت شدن آنها می شود که گاهی اوقات ممکن است منجر به انسداد شود.

انار دارای عملکرد آنتی اکسیدانی است که از اکسیداسیون کلسترول مضر جلوگیری می کند؛ بنابراین خوردن انار، چربی اضافی را از بین می برد و از سفت شدن دیواره رگ ها جلوگیری می کند.

انار، از بدن در برابر شروع آرتریت محافظت می کند؛ سیستم ایمنی را تقویت می کند و به دلیل غلظت بالای مواد ضد التهابی که دارد، یک انتخاب غذایی عالی برای کسانی است که از بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی مانند روماتیسم مفصلی و آرتروز رنج می برند.

انار همچنین سرشار از ویتامین C است که تولید آنتی بادی ها را تحریک می کند و به بلوغ سیستم ایمنی کمک می کند؛ بنابراین، خوردن انار در حفظ سیستم ایمنی قوی و پیشگیری از بیماری های رایج و همچنین عفونت ها کمک کننده خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما