خواص پرتقال خونی و خاصیت های شگفت انگیز آن در طب سنتی

یکی از میوه های پر مصرف فصل زمستان پرتقال خونی است که خواص زیادی دارد اغلب افراد از خاصیت های شگفت انگیز آن در طب سنتی آگاهی چندانی ندارند.

خواص پرتقال خونی و خاصیت های شگفت انگیز آن در طب سنتی

خواص پرتقال خونی

خواص پرتقال خونی بسیاری از افراد به‌ خاطر این‌ که پرتقال خونی از خواص بسیار زیادی برخوردار است همواره خواهان مصرف آن هستند این میوه با طعم شیرین و ملس نیز وجود دارد که نه‌ تنها به‌ عنوان یک آب‌ میوه خوشمزه به حساب می‌ آید بلکه می‌ توانید آن را خشک کرده و در فصول مختلف از آن استفاده نمایید پرتقال خونی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و برای تمامی گروه‌ های سنی مناسب می‌ باشد از آن‌ جایی‌که انرژی بسیار بالایی دارد می‌ توانید به‌ راحتی آن را مصرف کرده و از خواص بی‌ نظیر آن بهره لازم را ببرید.

  • یکی از مهم‌ترین خواصی که می‌ توان برای پرتقال خونی برشمارد این است که سرشار از ویتامین C می‌ باشد که به تولید آنتی اکسیدان در بدن کمک زیادی می‌ کند موجب می‌ شود رادیکالهای آزاد بدن را کنترل کنید و برای از بین بردن غده‌ های سرطانی نیز بسیار مناسب است.
  • از دیگر خواصی که می‌ توانید برای پرتقال خونی به حساب بیاورید فیبر گیاهی بسیار فراوانی است که پرتقال خونی دارا می‌ باشد بسیاری از افراد برای‌ اینکه لاغری و تناسب اندام خود را به دست آورند می‌ توانند پرتقال خونی را در میان وعده خود مصرف کنند و به از بین بردن چاقی اطراف شکم و پهلو کمک زیادی می‌ کند.
  • پرتقال خونی دارای آهن بسیار فراوانی می‌ باشد که به از بین بردن کم‌ خونی کمک می‌ کند با خوردن پرتقال خونی می‌ توانید از انسداد رگها جلوگیری کنید و مانع تصلب شرایین شوید که همین امر موجب می‌ شود از سکته قلبی و عروقی نیز جلوگیری شود میزان پلاکت خون را افزایش می‌دهد و سلامتی و تندرستی را به افراد باز می‌ گرداند این خوراکی سالم و مغذی همچنین باعث از بین رفتن غلظت خون نیز می‌گردد.
  • از آن‌ جایی‌ که پرتقال خونی باعث از بین بردن چربیهای اضافی بدن می‌ شود بسیاری از افرادی که دچار کبد چرب هستند می‌ توانند حتماً از این میوه استفاده کنند چون به از بین بردن نارسایی کبد نیز کمک می کند و مانع از سنگ کلیه نیز می‌ گردد برای تمیزی صفرا نیز می‌ توانید پرتقال خونی را مصرف کنید.
  • یکی از خواص بسیار مهمی که می‌ توانید برای پرتقال خونی به حساب بیاورید ویتامین A بسیار فراوان آن می‌ باشد که برای از بین بردن تاری دید کمک می‌کند و موجب از بین رفتن آب‌مروارید چشم می‌گردد بسیاری از افراد با مصرف پرتقال خونی می‌ توانند به خشکی چشم کمک کنند و از چین‌ و چروک اطراف چشم نیز پیشگیری نمایند.
  • این پرتقال خونی به دلیل داشتن ویتامین D بسیار فراوانی که دارد بسیاری از افراد در سنین بالاتر حتماً می‌ توانند آن را مصرف کنند و به تقویت قوای جسمانی کمک زیادی نمایند از آن‌جایی‌که ویتامین D موجب تندرستی و همچنین استحکام بهتر استخوانها می‌ شود و مصرف آن برای تمامی افراد الزامی می‌ باشد با مصرف این پرتقال می‌ توانید به‌ صورت خوراکی به تقویت استخوانها کمک کنید.
  • پرتقال خونی به دلیل داشتن آنزیمهای بسیار فراوانی که دارد مانع از عفونت در بدن نیز می‌ شود بسیاری از افراد که عفونت دندان و لثه دارند می توانند از این پرتقال خونی استفاده نمایند و از بوی بد دهان نیز جلوگیری کنند همچنین با مصرف پرتقال خونی می‌ توانید به هضم بهتر غذا کمک کنید و از بروز بیماریهای گوارشی نیز پیشگیری نمایید.

خواص پرتقال خونی در طب سنتی

خواص پرتقال خونی در طب سنتی از گذشته تا کنون مردم به طب سنتی علاقه بسیار زیادی داشته‌ اند ولی از خواص پرتقال خونی در طب سنتی آگاهی چندانی ندارند ما در این‌ جا جمع شده‌ ایم تا در مورد خواص پرتقال خونی در طب سنتی مطالبی را ارائه دهیم تا بتوانید با آگاهی از آن به‌ راحتی از آن استفاده نمایید و از ویژگیهای منحصر به‌ فردی که دارد نهایت بهره را ببرید.

  • یکی از خواص بی‌نظیری که پرتقال خونی در طب سنتی دارد به‌ خاطر طبع ملینی که دارد موجب از بین رفتن التهاب معده می‌ گردد و به سوء هاضمه کمک می‌ کند بسیاری از افرادی که دچار یبوست شده‌ اند می‌ توانند با استفاده از پرتقال خونی روده بزرگ را پاک‌ سازی نمایند و مدفوع را نرم می‌ کند و در نتیجه از یبوست نیز جلوگیری می‌ نماید بسیاری از افراد که به بواسیر دچار شده‌ اند برای جلوگیری از زخم مقعد نیز می‌ توانند پرتقال خونی را استفاده کنند.
  • پرتقال خونی به دلیل داشتن کلسیم بسیار فراوانی که دارد برای پر کردن مغز استخوان کارایی دارد و به رشد و تقویت کودکان نیز کمک زیادی می‌ نماید این خوردنی چون ویتامینهای مختلفی دارد از سردرد ها و میگرن نیز پیشگیری می‌ کند بسیاری از افراد برای از بین بردن این نوع سردرد از پرتقال خونی به‌صورت نوشیدنی نیز استفاده می‌ کنند.
  • پرتقال خونی در طب سنتی برای از بین بردن آلزایمر نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد کسانی که دچار فراموشی شده‌ اند و خاطرات گذشته خود را به یاد نمی‌ آورند برای ترمیم حافظه خود می‌ توانند از پرتقال خونی استفاده کنند و موجب شادابی افراد نیز می‌ گردد و از بروز بیماری‌ های مختلف نیز جلوگیری می کند این میوه بسیار خوشمزه باعث از بین رفتن افسردگی در افراد نیز می‌ شود و از ناراحتیهای عصبی نیز جلوگیری می‌ کند.

همانطور که می‌ دانید پرتقال خونی یکی از میوه‌ های فصل زمستان می‌ باشد که در تمامی نقاط ایران وجود ندارد به‌همین خاطر بسیاری از افراد در جنوب کشور و یا در نقاط دیگر کشور همواره خواهان پرتقال خونی هستند از این‌ رو خریداران می‌ توانند به سایت ما مراجعه نمایند و پس‌از کسب اطلاعات لازم از نحوه خرید و فروش آن آگاهی لازم را بدست بیاورند.

در این سایت می‌توانند فرم ارائه داده‌ شده را پر کنند تا در اسرع وقت کارشناس فروش با آنها تماس حاصل نمایند خریداران می‌ توانند به‌ راحتی این محصول را از تولیدکنندگان به‌صورت مستقیم نیز تهیه کنند و دست دلال و واسطه در این خرید بسیار کوتاه است از آن‌ جایی‌ که قیمت این محصول به‌ صورت عمده بسیار مقرون‌ به‌صرفه و ارزان است خریداران زیادی هستند که خواهان خرید آن می‌ باشند ما به این افراد پیشنهاد می‌ کنیم به سایت ما مراجعه کنند و پرتقال بسیار خوش‌مزه را تهیه نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما